Yerli Ama Evrensel Bugün Ama Gelecek

  • Arşiv

İstanbul Sanayi Odası olarak çalışmalarımızı ve projelerimizi; Ülkemizin güçlü bir endüstri ülkesi olması hedefiyle yürütüyoruz. Bu çalışmalarımız kapsamında yerli üretimi ve yerli ürün kullanımını desteklemek en öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Kamu ve özel sektör tarafından gerçekleştirilen projelerin alımlarında yurt içinde üretilen ürünlerin tercih edilmesi ve yerli sanayinin desteklenmesinin, birçok sektörde dışa bağımlılığı azaltacağı, milli gelir, istihdam, ödemeler dengesi ve ülkemizin uluslararası rekabet gücü üzerinde olumlu etkiler yapacağı muhakkaktır.

Unutmamalıyız ki, kamu alımı politikaları, tüm gelişmiş ekonomilerde, ülkelerin sanayileşme yeteneğini yükseltmek amacıyla bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu bağlamda, işbirliği anlayışımız çerçevesinde değişik sektörlerden paydaşlarımızla etkili, sonuç alıcı, farkındalık yaratan öncü çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Böylece yerli üreticilerimizi destekleyerek cesaretlendiriyoruz. 14. Sanayi Kongremiz de bu hedefimize giden yolda çok önemli ve anlamlı bir rol üstlenmiş durumda.

Şunu gururla ifade etmek isterim ki Sanayi Kongrelerimiz sanayicilerimizin ufkunu açacak şekilde vizyoner konu ve temalarla hep yenilenip gelişerek, büyük bir ilgi ve beğeniyle geleceğe doğru adımlar atıyor.

İstanbul Sanayi Odası’nın bir marka değeri olma özelliğine sahip Sanayi Kongresi’ni, uzun ve yoğun uğraşılar sonucunda yeni çağın ruhuna uygun, yeni bir formata kavuşturmuştuk. Bu yeni format eşliğindeki 13. Sanayi Kongremizin ardından bu yıl 14. Sanayi Kongremiz, yeni nesil ikinci interaktif Sanayi Kongremiz olarak yerli üretimi ve yerli ürün kullanımı konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

14. Sanayi Kongremizde “Yerli Ama Evrensel” ana teması; “Dünyada Korumacılık Rüzgarı ve Küresel Rekabet Gücümüzün Geleceği”, “Küresel Rekabette Yerli ve Evrensel” başlıklı etkinliklerin yanı sıra şu dört çalıştay yer alıyor: “Kurumsal Yapı ve İnsani Birikim”, “Küresel Standartlar Bağlamında Yerlinin Konumu”, “Yabancı Hayranlığı, Milliyetçilik ve Güven”, “Tüketimde Yeni Nesil Davranışlar”

Yerli üretimi ve yerli ürün kullanımını desteklemek için daha çok şey yapmayı hedefliyoruz…

Erdal Bahçıvan
İstanbul Sanayi Odası
Yönetim Kurulu Başkanı