İmalat Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI)
Kasım ayında Çin İmalat sanayi Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) bir önceki aya göre 1,2 puan düşerek eşiğin altında kaldı ve yüzde 48,0 oldu. İşletme büyüklüğü açısından, büyük, orta ölçekli ve küçük işletmelerin PMI'si bir önceki aya göre 1,0, 0,8 ve 2,6 puan azalarak sırasıyla yüzde 49,1, 48,1 ve 45,6 oldu.
2022'nin İlk Onbir Ayında Tüketim Mallarının Toplam Perakende Satışları
Kasım ayında, sosyal tüketim mallarının toplam perakende satışı geçen yılın aynı dönemine göre %5,9 düşüşle 3.861,5 milyar yuan (551,6 milyar$) oldu. Bunlar arasında otomobil dışındaki tüketim mallarının perakende satışları %6,1 düşüşle 3.482,8 milyar yuan (497,5 milyar$) olarak gerçekleşti.
Ocak-Kasım döneminde, sosyal tüketim mallarının toplam perakende satışı yıllık %0,1 düşüşle 39.919 milyar yuan (5,702 milyar$) oldu. Bunlar arasında otomobil dışındaki tüketim mallarının perakende satışları ise %0,2 düşüşle 35.849 milyar yuan (5.121,2 milyar $) olarak gerçekleşti.
Kasım 2022'de belirlenen büyüklüğün üzerindeki sanayi işletmelerinin katma değeri %2,2 arttı
Kasım ayında belirlenen büyüklüğün üzerindeki sanayi işletmelerinin katma değeri bir önceki yılın aynı dönemine göre reel olarak %2,2 arttı (katma değer artış oranları, fiyat unsurları düşüldükten sonra gerçekleşen büyüme oranlardır). Aylık bazda bakıldığında, Kasım ayında belirlenen büyüklüğün üzerindeki sanayi kuruluşlarının katma değeri bir önceki aya göre %0,31 azaldı. Ocak'tan Kasım'a kadar, belirlenen büyüklüğün üzerindeki sektörlerin katma değeri yıllık bazda %3,8 arttı.
"Belirlenen büyüklüğün üzerindeki işletmeler" (规模以上企业), Çin Halk Cumhuriyeti'nde yıllık ana iş geliri 20 milyon yuan veya daha fazla olan endüstriyel işletmeleri belirtmek için kullanılan istatistiksel bir terimdir
stats.gov.cn 16.12