Çinli hükümet yetkilileri 23 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, ülkenin sınır ötesi e-ticaretine yönelik bir “negatif liste” yayınlayacaklarını; sınır ötesi hizmet e-ticaretinde dışa açılımı destekleyeceklerini duyurdu.
“Negatif liste” yabancı yatırımlara açık ve kapalı alanların belirlendiği, yabancı yatırımcıların belirli alanlara erişimine yönelik idari uygulamaları ifade etmektedir.
Çin Ticaret Bakan Yardımcısı Sheng Qiuping, Pekin’de düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamada, hükümetin AR&GE ve ileri teknolojiye dayalı hizmet ticaretinin arttırılmasına yönelik çalışmalarını hızlandırılacağını ve 1 Ocak 2022’de yürürlüğe giren “Bölgesel Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması’nın” getirdiği fırsatların daha da iyi değerlendirilerek üye ülkelerle olan hizmet ticaretinde ölçeklerin arttırılacağını ifade etti.
Sürekli dışa açılma çalışmaları ve hizmet ticaretinde dijitalleşme ile desteklenen Çin'in hizmet ticaret hacmi, 2022'nin ilk yarısında yıllık %21,6 artışla 2,89 trilyon yuana (~421,08 milyar Amerikan doları) yükseldi.
Çin'in hizmet sektörü ithalatı ve ihracatı, 2012'den 2021'e kadar yıllık ortalama %6,1'lik bir büyümeye tanık oldu, sektörde katma değer %1,49 oranında arttı. İthal edilen hizmet değeri 4 trilyon Amerikan dolarını aştı.
Bilgi yoğun hizmetlerin ithalatı ve ihracatı, yıllık ortalama %9,3 oranında arttı. Çin'in hizmet ithalatı ve ihracatının toplam değeri, 2021 yılında ilk kez 800 milyar doları aşarak, yıllık %21,4'lük büyüme oranıyla rekor seviyeye ulaştı.
Geçen yıl, ülkenin hizmet ticareti açığı bir önceki yıla göre %67 azalarak 32,75 milyar dolara gerilerken, bu yılın ilk yarısında ise açık 12,2 milyar dolar oldu.
Çin ile hizmet ticareti yapan mevcut ülke ve bölge sayısı 200'ün üzerine çıktı.