< Previous28 TEMMUZ 2020 KAPAK Meslek Liseleri olduğu hastanelerde meslek liselerinin ürettiği malzemeler kullanılıyor. SERKAN GÜR: “MESLEKİ EĞİTİM ALGISI YÜKSELİYOR” Meslek Liselerinden Sorumlu İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serkan Gür, mesleki eğitim algısının son dönemde yükseldiğini söyleyerek, bu durumun bir tesadüf olmadığını belirtti. Son altı senedir okul-sanayi iş birliği İstanbul modelinde sektörü mesleki eğitime entegre etmeye çalıştıklarını anlatan Gür, bu konuda en “Ülkemizin Covid-19 mücadelesi dört bir koldan sürerken, bu mücadele içindeki en değerli katkılardan birini meslek liselerimiz yapıyor. Gün geçmiyor ki bir meslek lisemizden bu sürecin cephanesine yeni bir ürün sevk edilmesin. Aslında bu noktada şunu açık bir şekilde söylemekte yarar var. Yıllardır göz ardı edilen Türkiye’nin çok büyük ve “MESLEK LİSELERİMİZİN“MESLEK LİSELERİMİZİN COVID-19 İLE BAŞARILI COVID-19 İLE BAŞARILI MÜCADELESİ MÜCADELESİ SANAYİCİLERİMİZİ DE SANAYİCİLERİMİZİ DE MOTİVE EDİYOR”MOTİVE EDİYOR” İSO Yönetim Kurulu Başkanı İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan:Erdal Bahçıvan: DEZENFEKTAN ÜRETİMİ YAPAN OKULLAR 1 Beylikdüzü Gürpınar İMKB MTAL 68 2 Bahçelievler Kocasinan Şehit Samet Kırbaş MTAL 43 3 Bayrampaşa İnönü MTAL 23 4 Sultanbeyli Sultanbeyli ÇPAL 20 5 Kartal Kartal Yakacık MTAL 19 6 Beykoz Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa MTAL 24 7 Pendik Pendik MTAL 18 8 Sarıyer Sarıyer Mehmet Rıfat Evyap MTAL 8 9 Küçükçekmece Küçükçekmece Nahit Menteşe MTAL 9 10 Başakşehir Borsa İstanbul Başakşehir MTAL 11 11 Küçükçekmece Atakent İMKB MTAL 0 12 Sancaktepe Sancaktepe Eyüp Sultan MTAL 2 13 Maltepe Küçükyalı MTAL 14 14 Gaziosmanpaşa Gaziosmanpaşa MTAL 2 Sıra İlçe Okul Adı Toplam ÜretimİSO SANAYİ 29 değerli bir eğitim kaynağının doğru dokunulup, doğru yönetildiği takdirde nereden nereye geleceğinin en iyi örneğini yaşıyoruz. Bu konuda Milli Eğitim Bakanı sayın Ziya Selçuk’a, Bakan Yardımcımız Sayın Mahmut Özer’e ve bu konuda katkısı olan meslek liselerimize destek veren tüm milli eğitim camiamıza teşekkür ediyorum. Ne mutlu ki İSO olarak gerek gönüllü gerekse fikir olarak bu projeye destek oluyoruz. Hamisi olduğumuz, birlikte çalıştığımız okullarımızın önemli bir bölümünden bu konuya farklı destekler geliyor. Öğrencilerimiz, meslek liselerindeki öğretmenlerimiz her gün yeni bir heyecanla bu sürece nasıl katkı yapabilecekleri noktasında bir başarı hikayesini taçlandırıyorlar. Hepsini yürekten kutluyorum. Her kriz fırsatını da beraberinde getiriyor, ne yazık ki neredeyse son 20-25 seneden beri imajında çok ciddi zafiyetler olan, algısı çöken meslek lisesi kavramının, meslek lisesi markasının bu süreçle beraber ne kadar doğru bir yöne döneceğini hep birlikte göreceğiz. İnşallah öğrencilerimizin de velilerimizin de tercih noktasında meslek liselerini düz liselere oranla daha farklı değerlendirecekleri ve seçimlerinde daha ciddi bir seçenek olarak görecekleri günlere doğru gideceğiz. Bu süreç, gerçekten meslek liselerinin değerinin toplum tarafından hissedilmesi adına önemli bir vesile olmuş oldu. Bu da bence çok sevindirici bir tablo. Meslek liselerinde ortaya çıkan bu yeni olumlu tablo, sanırım sanayicilerimiz üzerinde de çok motive edici bir faktör olacak. Çünkü bir şekilde el attıkları, birlikte çalıştıkları okullarda böyle bir tabloyu görmenin onları da son derece gururlandırdığını düşünüyorum. Gelecekte daha farklı projelere girmek adına, bu dönem meslek liselerinde yaşadığımız deneyimler sanayicilerimizi kesinlikle motive ediyor ve edecektir.” büyük desteğin Erdal Bahçıvan yönetiminden geldiğini bildirdi. Sanayiciyi buna inandırmak için yıllardır mücadele verdiklerini kaydeden Gür, “Saha buna hazır olduğu bir anda Covid-19 süreci başladı. Zaten İSO, İTO hamilerimizle entegrasyonumuz zirve noktasına ulaşmıştı. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının da bu konudaki desteğiyle büyük işlere imza atıldı” dedi. Milli Eğitim Bakanlığının eğitim kurumlarının pandemi sürecinde dünyada reaksiyonu en hızlı veren kurum olduğunu belirten Gür, 27 Mart itibarıyla seri üretim yapan beş makinenin çalışmaya hazır bir halde olduğunu söyledi. Bu camianın 1 Nisan’da yarı otomatik maske makinesi ürettiğini vurgulayan Gür, bu konuda mütevazı olamayacaklarını ifade etti. Bu işin bir ekip mücadelesi olduğuna işaret eden Gür, çalışmaların gönüllülük esasına dayandığı için çok kıymetli olduğuna dikkat çekti. CERRAHİ MASKE ÜRETİM KAPASİTESİ 10 MİLYONA ÇIKTI Milli Eğitim Bakanlığından elde edilen bilgilere göre, 50’ye yakın mesleki ve teknik Anadolu lisesi Koronavirüs mücadelesinde üretim ağına katıldı. Şu ana kadar yaklaşık 12 milyon maske üretildi ve her ilde valiliklerin koordinasyonunda dağıtımı sağlandı. Bu maskelerin sadece 2,5 milyonu ise İstanbul’da dağıtıldı. Maske üretimi kapasitesinin artırılmasına yönelik otomasyon çalışmalarına önem verildi. Bu amaçla İstanbul’daki AR-GE merkezinde maske makinesi üretimine yoğunlaşıldı. Böylece İstanbul’da iki adet ‘Otomatik Üç Katlı Telli Ultrasonik Cerrahi Maske Makinesi’ üretildi. Aynı makineler Bursa ve Konya’da da üretilmek üzere. Böylece İstanbul’da aylık maske üretim kapasitesi 5 milyona ve toplamda ise tüm ülkede 10 milyona çıkabilecek. TEMİZLİK MALZEMESİ ÜRETİMİNDE KAPASİTE ARTTI Meslek liselerinin kimyasal teknolojisi bölümlerinde temizlik malzemelerinin 30 TEMMUZ 2020 KAPAK Meslek Liseleri üretilmesinde kapasite artırımına gidildi. Şu ana kadar 5 milyon litre hipoklorit dezenfektan, 120 bin litre el dezenfektanı ve 3 bin litre kolonya üretildi ve ihtiyaç noktalarına ulaştırıldı. AYDA 1 MİLYON YÜZ KORUYUCU SİPERLİK ÜRETİLİYOR Özellikle sağlık çalışanları ile yakın temasta çalışan kişilerin en önemli ihtiyaçlarından birisini de yüz koruyucu siperlikler oluşturuyor. 150 Bilim ve Sanat Merkezi’nde (BİLSEM) ayrıca mesleki ve teknik anadolu liselerinde 3D yazıcılarla yüz koruyucu siperlik üretilmeye başlandı. Daha sonra ise meslek liselerinde kalıp üretilerek, seri üretime geçildi. Şu ana kadar Türkiye genelinde 765 bin yüz koruyucu siperlik üretildi ve dağıtıldı. Sağlık Bakanlığının koordinasyonu ile sağlık çalışanlarına yüz koruyucu siperlikler ücretsiz ulaştırıldı. Polis Haftası nedeniyle polislere de ücretsiz 250 bin yüz koruyucu siperlik gönderildi. İSTANBUL VE HATAY’DA SOLUNUM CİHAZI ÜRETİLDİ Bir taraftan üretim kapasitesi artırılmaya devam ettirilirken, ayrıca üç ana üründe AR-GE çalışmalarına başlandı. Cerrahi maske makinesi, solunum cihazı ve N95 standardında maske üreten maske makinesi ön plana çıktı. İstanbul’da cerrahi/tıbbi maske makinesi üretildi. Solunum cihazı da Hatay ve İstanbul’da üretildi. Solunum cihazı üretimiyle ilgili sertifikasyon başvurusu yapıldı. Tüm süreç tamamlandığında, ihtiyaca göre seri üretime geçilebilecek. TEK KULLANIMLIK TULUM/ÖNLÜK ÜRETİMİ YAPAN OKULLAR 1 Beyoğlu Beyoğlu İTO MTAL 961 2 Beşiktaş Rüştü Akın MTAL 1.450 3 Beşiktaş Ortaköy Zübeyde Hanım MTAL 1.326 4 Çekmeköy Taşdelen İMKB MTAL 800 5 Fatih Selçuk MTAL 5.300 6 Kağıthane Kağıthane İHKİB MTAL 5.000 7 Maltepe Maltepe MTAL 680 8 Pendik Melek Aknil ÇPAL 170 Sıra İlçe Okul Adı Toplam Üretim PLASTİK ÇATAL VE KAŞIK ÜRETİMİ YAPAN OKULLAR 1 Küçükçekmece PAGEV Plastik Teknolojisi MTAL 40.000 2 Kağıthane Gültepe MTAL 40.000 Sıra İlçe Okul Adı Toplam ÜretimİSO SANAYİ 31 SİPERLİKLİ MASKE ÜRETİMİ YAPAN OKULLAR 1 Arnavutköy İbrahim Özaydın MTAL 50 2 Avcılar Avcılar MTAL 25 3 Bahçelievler Şehit Erol Olçok MTAL 12 4 Bahçelievler İMMİB Erkan AVCI MTAL 230 5 Başakşehir Hacı Fatma Gül ÇPAL 3.200 6 Bayrampaşa İnönü MTAL 8.000 7 Beşiktaş İTÜ MTAL 600 8 Beşiktaş İSOV-DİNÇKÖK MTAL 230 9 Beykoz Türkiye Futbol Federasyonu Meral-Celal Aras SPOR 950 10 Büyükçekmece Rosvita-Timur İmrağ MTAL 340 11 Çatalca Çatalca Arif Nihat Asya MTAL 240 12 Çekmeköy Taşdelen İMKB MTAL 195 13 Esenler Turgut Reis MTAL 900 14 Eyüpsultan Alibeyköy MTAL 750 15 Gaziosmanpaşa Gaziosmanpaşa MTAL 0 16 Kağıthane Gültepe MTAL 26.500 17 Kartal Şehit Öğretmen Hüseyin Ağırman MTAL 4.946 18 Küçükçekmece PAGEV Plastik Teknolojisi MTAL 10.000 19 Maltepe Küçükyalı MTAL 250 20 Sancaktepe Eyüpsultan MTAL 24 21 Silivri Silivri MTAL 1.110 22 Silivri Silivri Değirmenköy İMKB ÇPAL 270 23 Sultanbeyli Sultanbeyli Sabiha Gökçen MTAL 1.700 24 Tuzla Tuzla MTAL 940 25 Ümraniye Ümraniye Atatürk MTAL 12.400 26 Ümraniye Ümraniye MTAL 370 27 Üsküdar Haydarpaşa MTAL 0 Sıra İlçe Okul Adı Toplam Üretim32 TEMMUZ 2020 KAPAK Meslek Liseleri MESLEK LİSESİ MEZUNLARININ SADECE YÜZDE 7 İLA 12’Sİ KENDİ ALANINDA ÇALIŞIYOR 1980’den beri itibarını kaybeden meslek liselerinin, İstanbul Sanayi Odası’nın katkılarıyla eski günlerine kavuşması hedefleniyor. İSO özellikle sanayicinin kalifiye insana ihtiyaç duymasıyla önemi artan meslek liselerinin önünün açılması için pek çok girişimde bulunuyor. Meslek liseleri sanayici için iyi bir kaynak oluşturuyor. Nitelikli öğrencilerin bu liselerde yetiştirilip üretime kazandırılması hedefleniyor. Türkiye’de meslek liselerinden mezun olanların yüzde 7 ila 12’si kendi alanında çalışırken, geri kalanı ise sanayinin dışında istihdam ediliyor. Böylelikle sanayide çalışabilecek önemli bir hedef kitle kaybedilmiş oluyor. Üstelik mesleki teknik eğitim normal liselerde verilen eğitimden çok daha pahalıya mal oluyor. Meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin kendi alanlarında çalışmaması, milli anlamda ciddi verimsizliğe sebep oluyor. 25 OCAK 2019 TARİHİNDE MESLEKİ EĞİTİM PROTOKOLÜ İMZALANDI Bunu tersine çevirmek için ise İstanbul Sanayi Odası, 2015 yılında Milli Eğitim Müdürlüğü ile bir mesleki eğitim protokolü imzaladı. Burada pek çok tecrübe edinen İSO, daha sonra ise 25 Ocak 2019 tarihinde Türkiye’nin gelmiş geçmiş en güçlü mesleki eğitim protokolüne imza attı. İstanbul Sanayi Odası, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Milli Eğitim Bakanlığı ile imzalanan bu protokol ile meslek liselerinin bugünkü başarısına imza atılmış oldu. Yaklaşık 35 mesleki teknik anadolu lisesiyle sanayiciler eşleştirildi. Sanayiciler sektörlerine uygun okulları seçerek okul yönetimlerinde aktif olarak çalışmaya başladı. Bu protokolle, okulların prestiji artırılarak buralara nitelikli öğrenci çekebilmek hedefleniyor. Diğer bir amaç ise o nitelikli öğrenciyi okulda ve işyerinde istihdam odaklı olarak yetiştirmek isteniyor. Sonrasında, işyerlerinde beceri eğitimi/staj sürecinde istihdam odaklı yetiştirilmiş öğrencilerin kendi sektörlerinde iyi şartlarda çalışmasını sağlamak hedefleniyor. 3D YAZICI ÜRETİMİ YAPAN OKULLAR 1 Kartal Kartal Şehit Öğretmen Hüseyin Ağırman MTAL 5 2 Bağcılar Bağcılar MTAL 2 Sıra İlçe Okul Adı Toplam ÜretimİSO SANAYİ 33 MESLEK LİSELERİ SİSTEMATİK BİR YAPIYLA DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR Bu üç amacı gerçekleştirmek için protokol yürütme kurullarına her türlü destek sağlanıyor. Mesleki eğitim olgusunun ağır ağır ilerleyen ama sistematik bir yapıyla gelişmesi öngörülüyor. Müfredat konusunda geliştirme öneren sanayicinin isteklerine cevap arayan meslek liseleri bu konuda yeni girişimlerde bulunuyor. Okullar sanayicinin isteklerine göre müfredatını güncelliyor. Bu konuda eğitim sistematikleri oluşturuluyor. Müfredatlar geliştirildikten sonra öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu konularda eğitim desteği sağlanıyor. En sonunda ise öğrencilerin eğitim sürecine odaklanılıyor. Meslek liselerinde eğitim dört yıl sürüyor. İkinci yılında alanını seçen öğrenci, üçüncü senesinde ise mesleğini belirliyor. Dördüncü sınıfa geldiğinde ise beceri staj eğitimi başlıyor. Tüm bu süreçte sanayiyle geç tanışan öğrencilerin yeni modelle, mümkün olduğunca erken sanayiye götürülmesi hedefleniyor. Protokol yürütme kurullarından hedefleme yapılmasını istenerek, mezun olan öğrencilerin ne kadarının kendi alanında çalıştığı soruluyor. Tüm bu çalışmalar sonucunda hem okulların marka değeri yükselebilecek hem de sanayici istediği nitelikli çalışana ulaşabilecek. Öğrenciler mümkün olduğunca firmalara taşınabilirse, okulların teknoloji imkan sorunu da ortadan kalkabilecek. Donanımların oldukça maliyetli olduğu düşünüldüğünde, işyerlerinin okul olması bu sorunun çözümüne de ışık tutmuş olacak. Cerrahi Maske 2.098.708 Dezenfektan 261 Tulum/Önlük 15.687 Siperlikli Maske 74.232 Plastik Çatal/Kaşık 80.000 3D Yazıcı 7 İSTANBUL İLİ ÜRETİMLERİ Ürün Türü Toplam ÜretimMilli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer: GÜÇLÜ MESLEKİ EĞİTİM GÜÇLÜ TÜRKİYE M esleki eğitim ülkemizde yıllardan beri tartışmaların odağında oldu. İş piyasasının beklentilerine cevap verebilecek insan kaynağını yetiştirecek mesleki eğitimin inşası, Cumhuriyetin kuruluşundan ve özellikle planlı kalkınma döneminden itibaren tüm kalkınma planlarında hükümetlerin en önemli gündem maddelerinden birisini oluşturdu. Bu bağlamda MEB, yıllardan beri sektörlerle iş birlikleri kurarak mesleki eğitimi güçlendirmek için çok önemli projeler gerçekleştirdi. Dünyada eğitim sistemlerinde mesleki eğitimle ilgili tartışma konularına bakıldığında ülkemizdeki tartışma konuları ile örtüştükleri görülüyor. Bu bağlamda mesleki eğitimin gençler için cazibesini yitirmesi ve giderek akademik olarak görece başarısız öğrencilerin bu eğitim türüne akışının güçlenmesi, terk ve devamsızlık oranlarının yüksek olması diğer ülkelerde de mesleki eğitimde yaygın olan ortak sorunlardır. Bu ortak sorunlara rağmen ülkemizde iki müdahale bu sorunları daha da kronik hale getirdi. Birincisi, mesleki eğitim mezunlarının yükseköğretime erişimlerini kısıtlayan ve “katsayı uygulaması” olarak bilinen müdahaledir. Bu müdahale, özellikle mesleki eğitimden sonra yükseköğretime de devam etmek isteyen akademik olarak başarılı öğrenciler için mesleki eğitimi bir tercih olmaktan çıkarıyor. İkincisi de liselerin tümüne puanla yerleştirme uygulamasıdır. Bu uygulama da nihayetinde akademik olarak görece başarısız öğrencilerin mesleki eğitimde yoğun bir şekilde kümelenmesine yol açıyor. Her iki sistematik müdahale de mesleki eğitimin toplumdaki algı ve itibarını zedelemiş durumda. MESLEKİ EĞİTİMDE CİDDİ DÖNÜŞÜM ZORUNLU HALE GELDİ Türkiye’de bu yapay müdahalelerin izleri silinmeye çalışılırken, dünyada yeni bir döneme geçildi. Özellikle son yıllarda yapay zeka teknolojileri ile desteklenen otomasyon sistemlerinin üretim ve hizmet sektörlerinde yaygınlaşması, iş piyasasında mesleklere özgü beceri setlerinde ciddi dönüşümlere yol açtı. Dolayısıyla mesleki eğitimde de ciddi dönüşüm zorunluluğunu beraberinde getirdi. Yeni durum, akademik ve genel becerileri ve yeni koşullara hızlı adaptasyonu ön plana çıkarttı. Dolayısıyla mesleki eğitim iş piyasasında yeni duruma adapte olabilmek için akademik olarak daha başarılı öğrencilere ihtiyaç duyuyor. Akademik olarak görece başarısız öğrencilerin kümelendiği bir mesleki eğitim, dünyadaki bu yeni duruma nasıl adapte olabilecekti? Bu soru, ülkemizde mesleki eğitimin güçlendirilmesi için çözüme kavuşturulması gereken en önemli meydan okuyucu soru olarak önümüzde duruyor. ÜLKELER MESLEKİ EĞİTİME İSTİHDAM MANTIĞI İLE YAKLAŞIYOR Mesleki eğitim doğası gereği iş piyasası ile doğrudan etkileşime sahip bir eğitim türü. Ülkeler mesleki eğitime ya bir eğitim mantığı ya da bir istihdam mantığı ile yaklaşıyor. Mesleki eğitime bir eğitim mantığı ile yaklaşan ülkelerde, mesleki eğitimle iş piyasası arasındaki ilişkiler gevşektir ve 34 TEMMUZ 2020 KAPAK Meslek Liseleri Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, meslek liselerinin son yıllardaki gelişmelerini, ayrıca pandemi döneminde meslek liselerinin gösterdiği başarılarını Sanayi dergisi için değerlendirdi...İSO SANAYİ 35 istihdam ana odak değildir. Ancak; Almanya, Avusturya, İsviçre ve Danimarka gibi ülkeler ise mesleki eğitime istihdam mantığı ile yaklaşarak, mesleki eğitimi iş piyasasındaki tüm sektörlerin katılımıyla standart hale getiriyor. İş piyasası da mesleki eğitim mezunlarının sertifikasyonu ve yeterliliklerini ödüllendirecek mekanizmalarla donatılıyor. Dolayısıyla bu yaklaşımda istihdam mantığı merkezde yer alıyor ve böylece bu ülkelerde okuldan işe geçiş kolaylaşıyor. Sonuç olarak da genç işsizlik oranları düşük oluyor. Türkiye’de ise mesleki eğitimin hangi yaklaşımla inşa edilmesine karar verilememiş bir görüntü söz konusudur. Doğal olarak tüm kesimler mesleki eğitimin istihdam mantığı ile inşası yaklaşımının beklentilerine sahip olmalarına rağmen iş piyasasında bu yaklaşımın geçerli olduğu ülkelerdeki istihdama yönelik teşvik mekanizmalarının kurulmasında çekinik davranılıyor. Bu durumda iş piyasasında doğal olarak sorunlar olduğunda da bu sorunlar iş piyasasında değil, yanlış bir şekilde eğitimin bizatihi kendisinde aranmalı. EĞİTİMDEKİ SORUNLARIN ÇÖZÜMLERİ NOKTASINDA HIZLI ADIMLAR ATILDI Tam da bu noktada MEB 2018 yılında, 2023 Eğitim Vizyonu’nu açıkladıktan sonra mesleki eğitimdeki sorunların çözümleri noktasında çok yönlü ve sistematik yaklaşımlarla hızlı adımlar attı. Sektörlerle kapsayıcı iş birliklerinden, mesleki eğitimde müfredatların güncellenerek ulusal standartlara uygun hale getirilmesine, mesleki eğitimde üretim ve istihdam kapasitesinden, rol model olarak tasarlanan elit mesleki ve teknik Anadolu Liseleri kurulmasına kadar çok sayıda proje uygulamaya konuldu. Tüm bu adımlar kısa sürede meyvelerini vermeye başladı. Mesleki eğitim kalitesinde çok önemli bir etkiye sahip olan meslek öğretmenlerinin işbaşı ve mesleki gelişim eğitimlerinde bir yılda yüzde 700’lük artış gerçekleşti. Yine mesleki eğitim kurumlarında döner sermaye kapsamında yapılan üretimler yüzde 40 arttı ve 400 milyon TL seviyelerine ulaştı. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki 36 TEMMUZ 2020 KAPAK Meslek Liseleri öğrenci sayısı bir yılda yüzde 17, mesleki eğitim merkezlerindeki öğrenci sayısı yüzde 62 arttı. Mesleki ve teknik eğitimde ilk kez yüzde 1’lik başarı dilimden öğrenci alınmaya başlandı. Bu kapsamda en önemli adım, mesleki eğitimde eğitim verilen tüm alanlarda sektörün güçlü temsilcilerinin çok boyutlu bir işbirliği ile eğitim ve istihdam süreçlerinin tamamına dahil edilmesi oldu. Sektörler ilk kez mesleki eğitimde çok boyutlu bir iş birliği içerisinde kendilerini bularak, mesleki eğitim süreçlerinin tamamında olabilmekten memnuniyetlerini dile getiriyorlar. Bu iş birlikleri istihdam kapasitesini de artırdı. İSO EN ÖNEMLİ PAYDAŞLARIMIZDAN BİRİ İstanbul Sanayi Odası (İSO) da bu sürecin başından itibaren Bakanlık olarak sürdürülebilir ortaklık kurduğumuz en önemli paydaşlarımızdan birisi oldu. İstanbul’da birlikte yönettiğimiz mesleki ve teknik Anadolu Liseleri’nde doluluk oranları oldukça yükselmiş ve bu okullarımız İSO’nun da katkılarıyla birer mükemmeliyet merkezi olabilme yönünde hızla ilerlemektedir. Tüm bu adımlarla güçlenen mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımız Covid-19 ile mücadelenin ilk günlerinde hızla sahaya inmiş, acil ihtiyaç duyulan dezenfektan maddelerden cerrahi maskeye, yüz koruyucu siperden tek kullanımlık önlük ve tuluma kadar çok sayıda ürünü hızla üreterek ihtiyaç noktalarına ulaştırabilmeyi başarmışlardır. Bu noktada mesleki ve teknik Anadolu Liselerimiz önemli bir aşama daha kaydederek cerrahi maske makinesi, solunum cihazı, video laringoskop cihazı ve N95 maske makinesi üretebildiler. Bu bağlamda mesleki eğitim kurumlarımız Covid-19 ile mücadelenin ilk şokunun atlatılmasında unutulmayacak çok önemli katkı sağladı. Bu zor günlerde mesleki eğitim kurumlarımızın toplumsal taleplere hızla cevap verebilme refleksi, İSO gibi paydaşlarımızla yaklaşık iki yıl gibi kısa sürede attığımız ortak adımların bir sonucudur. Güçlenen mesleki eğitim, ülkemizin sadece iş piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yetiştirmemekte, ayrıca Covid-19 gibi pandemilerle mücadelede de hızla sahaya inerek toplumsal taleplere hızla cevap verebilmekte. Gelinen nokta hem mesleki eğitim kurumlarımızın özgüvenini artırmış hem de toplumun mesleki eğitime bakışını olumlu etkilemiştir. Bundan sonra İSO gibi paydaşlarımızla özellikle istihdama yönelik atacağımız ortak ve kararlı adımlar mesleki eğitimimizi daha da güçlü hale getirecektir.0 850 466 67 42 web : www.birosgb.cominfo@birosgb.comNext >