�stanbul Sanayi Odas�

Dr. ANIL GUPTA

A- A A+
ANIL GUPTA

- Maryland �niversitesi K�resel Strateji ve Giri�imcilik Profes�r�
- "China India Institute" Ba� Dan��man�
- Stanford �niversitesi ve INSEAD Strateji Profes�r�

 

Strateji, k�reselle�me ve geli�mekte olan pazarlar konular�nda d�nyan�n �nde gelen uzmanlar�ndan


Anil Gupta; k�resel b�y�me stratejilerinin de�erlendirilmesi ve yeniden tasarlanmas�, rekabet avantaj�, geli�mekte olan ekonomiler ve kurumsal inovasyon ve giri�imcilik konular�nda d�nyan�n �nde gelen uzmanlar� aras�nda yer almaktad�r.


Prof. Gupta, �al��malar�nda i� d�nyas�n�n de�i�en dinamikleri; yeni k�resel rakipler, b�y�k pazarlar, maliyetlerin d���r�lmesi ve k�reselle�me yolunda ba�ar�l� stratejiler geli�tirilmesi ile firmalar�n k�resel varl�klar�n� k�resel bir avantaja d�n��t�rebilmek i�in teknoloji ve inovasyona dayal� temellerini nas�l g��lendirebilecekleri konular�na yeni bak�� a��lar� getirmektedir.


Gupta ayr�ca, pek �ok firman�n k�resel ekonomideki de�i�ime neden hala kay�ts�z kald�klar�na cevap aramakta, bu d�n���m�n yol a�t��� f�rsatlara ve zorlay�c� ko�ullara de�inmekte ve firma ve bireylerin k�resel bir ortak ak�l geli�tirebilmesi i�in somut y�ntemler �nermektedir.


Anil Gupta, �in ve Hindistan'�n y�kseli�ini, i� d�nyas�n�n oyun kurallar�n� de�i�tiren bir unsur olarak nitelemekte, firmalar�n pazar ve kaynak f�rsatlar�n� kendi end�strilerinde k�resel bir �st�nl�k yaratmak i�in nas�l kullanabileceklerine dair �al��malar y�r�tmektedir.


Bir�ok makale ve kitab�n yazar� ve edit�r� olan alan Gupta'n�n kitaplar� aras�nda; Getting China and India Right (2009), The Quest for Global Dominance (2008), Smart Globalization (2003) ve Global Strategy and Organization (2003) bulunmaktad�r.


Gupta, yeni yay�mlanan "Global Strategies for Emerging Asia" (2012)  isimli son kitab�nda; 21. y�zy�l�n yeni ticaret anlay���ndan fayda sa�layabilmek i�in firmalar�n nas�l stratejiler geli�tirebileceklerini, Asya pazar�nda nas�l ba�ar�l� olabileceklerini ve d���k maliyet avantaj�na sahip Asya firmalar�na kar�� nas�l bir m�cadele sergileyerek galip gelebileceklerini ele almaktad�r.


Maryland �niversitesi'nde K�resel Strateji ve Giri�imcilik Profes�r� olan Anil Gupta, Stanford �niversitesi ve INSEAD'da strateji alan�nda misafir ��retim g�revlisi olarak dersler vermi�tir.


Gupta ayn� zamanda Washington merkezli ara�t�rma ve dan��manl�k kurumu olan "China India Institute"de Ba� Dan��man olarak da g�rev yapmaktad�r.


Bloomberg BusinessWeek dergisinin k��e yazarlar�ndan biri olan Profes�r Gupta'n�n ayr�ca, The Wall Street Journal, Financial Times, The Daily Telegraph, China Daily ve Economic Times gibi d�nyan�n �nde gelen medya organlar�nda yay�mlanm�� makaleleri de bulunmaktad�r.


Ara�t�rma ve ��retim alan�nda pek �ok �d�le lay�k g�r�len Gupta, ��retim �yesi olarak g�sterdi�i ola�an�st� ba�ar�lar�ndan �t�r� BusinessWeek taraf�ndan da onurland�r�lm��, Management International Review taraf�ndan da strateji ve organizasyon alan�nda "Kuzey Amerika'n�n �nde gelen 20 Bilim �nsan�" aras�nda g�sterilmi�tir.

Prof. GEORGE YIP

A- A A+
GEORGE YIP

China Europe International Business School, China Innovation Centre Y�netim Profes�r� ve Direkt�r�


K�resel strateji, pazarlama ve uluslararas�la�ma konular�nda d�nyan�n �nde gelen otoritelerinden


George Yip, y�netim inovasyonu, �irketlerin stratejik d�n���m�, uluslararas� rekabet�ilik ve k�resel ticaret alanlar�nda �nde gelen ara�t�rmac�lar aras�nda yer almaktad�r.


Prof. Yip �al��malar�nda; firmalar�n nas�l k�resel bir kimlik yaratabilecekleri, insan kaynaklar� yakla��mlar�n�n yerel veya k�resel boyutta m� ele al�nd��� ve i�letmelerin birbirlerine ba�l� m� yoksa ba��ms�z m� davrand�klar� gibi konular �zerine odaklanm��t�r.


George Yip ayr�ca, firmalar�n m��terileri ile ili�kilerini, k�resel bir yakla��mla y�netmeleri gerekti�ini ortaya koymakta ve bu �ekilde bir m��teri ili�kileri y�netimi program� geli�tirilebilmesi ve uygulanmas� i�in sistematik bir �er�eve �nermektedir.


Pek �ok kitab� bulunan Profes�r Yip'in eserleri aras�nda on dile �evrilen Total Global Strategy: Managing for Worldwide Competitive Advantage da bulunmaktad�r. Eser, Total Global Strategy ad� ile ���nc� bask�s�n� yapm��t�r. Kitab�nda Yip, �irketlerin kar��la�t��� b�y�k bir zorlu�a de�inmektedir: K�reselle�me ve sonucunda ortaya ��kan entegre strateji ihtiyac� nas�l kar��lanabilir? George Yip bu �al��mas�nda, "k�resel firmalar�n her yerde bulunmalar� yerine, her yerde bulunabilecek bir yetkinlikte olmalar�n�n daha �nemli oldu�una ve de�erlerini yayg�nla�t�rmalar�n�n, uluslararas� kaynaklara ula�abilmelerinin ve karlar�n� k�resel �l�ekte maksimize etmelerinin gereklili�ine" vurgu yapm��t�r.


Yip'in di�er kitaplar� aras�nda; Managing Global Customers (2007), Asian Advantage: Key Strategies for Winning in the Asia-Pacific Region (1998), Strategies for Central and Eastern Europe (2000) ve Barriers to Entry: A Corporate Strategy Perspective (1983) bulunmaktad�r. George Yip'in son kitab�, Strategic Transformation ismi ile bu y�l yay�mlanm��t�r.


China Europe International Business School, China Innovation Center Y�netim Profes�r� ve Direkt�r� olan George Yip, 2008-2011 y�llar� aras�nda Erasmus �niversitesi Rotterdam School of Business Dekanl��� g�revinde de bulunmu�tur. Daha �nce, Cambridge Universitesi, UCLA ve Harvard Business School'da ��retim �yeli�i g�revi y�r�ten Yip, ayr�ca Imperial College Business School Misafir ��retim �yesi ve Advanced Institute of Management Research K�demli �yesi'dir. George Yip'in Cambridge �niversitesi ekonomi b�l�m�nden diploma ve y�ksek lisans dereceleri ile Harvard Business School i�letme y�ksek lisans ve doktora dereceleri bulunmaktad�r.


Akademik kariyerinin yan� s�ra George Yip'in; uluslararas� ticaret, pazarlama ve strateji dallar�nda ABD ve �ngiltere'de on iki y�ll�k i� deneyimi de bulunmaktad�r.


Profes�r Yip'in, "en iyi ��retim" ve "en iyi ara�t�rma" dallar�nda �d�lleri ile strateji ve pazarlama �zerine Business Strategy Review, Chief Executive, Harvard Business Review, International Marketing Review, Journal of International Management ve Management International Review gibi d�nyan�n �nde gelen dergilerinde yay�mlanm�� makaleleri bulunmaktad�r.