Türk Şekerleme Sektörü ABD’de

Türk şekerleme sektörü 36 firma, 4 Birlik’le, 29 Haziran-1 Temmuz arasında ABD’de düzenlenen Summer Fancy Food Fuarı’nda gövde gösterisi yaptı.

ABD’nin Türk şekerleme sektörü için çok önemli bir pazar olduğunu vurgulayan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Soytürk, son dönemde bu ülkeye yapılan çikolata ve şekerleme mamulleri ihracatındaki artışa dikkat çekti. Soytürk “2000 yılında 2.2 milyon dolar olan ihracatımız, 2013’te 59.1 milyon dolara yükseldi. Bu yıl yüzde 25 artış hedefliyoruz. Obama’ya henüz lokum yediremedik ama yedireceğiz” dedi.

Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ertan Küpçü ise ABD’nin dünya şekerleme sektörü açısından önemine dikkat çekti. Küpçü “Dünya şekerli ve çikolatalı mamuller ithalatında ilk sırada yer alan ABD, 2013’te 3.8 milyar dolar değerinde şekerli ve çikolatalı mamuller ithalatı yaptı. ABD’deki varlığımızı artırmamız gerekiyor. Bu fuar, bu ülkedeki hedeflerimiz için çok önemli. Şekerleme Tanıtım Grubu olarak biz sektörümüzün, özellikle ihracat anlamında çok daha iyi noktalarda olması için sürekli yeni pazarlar arayışı içindeyiz” dedi.