İSO’nun “Sürdürülebilirlik Günleri” Marka Deneyimi Web Eğitimi ile Sürdü

  • Diğer Haberler
sürdürülebilir-01

İstanbul Sanayi Odası (İSO), sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında "İSO Sürdürülebilirlik Günleri" eğitim serisine Sürdürülebilir Marka Deneyimi web eğitimi ile devam etti. 17 Aralık 2020 tarihinde yapılan toplantıda Brika Sürdürülebilirlik Kurucusu Gülin Yücel konuşmacı olarak katılırken çok sayıda sanayici de web eğitiminde yer aldı. 

Covid-19 salgını ile insanların tüketim ve davranış kalıplarında dönüşümler yaşandığını belirten Yücel, bunların en önemlisinin yerellik olduğunu söyledi. Özellikle salgının ilk dönemlerinde yerel bakkal, market gibi işletmelerin öneminin görüldüğüne dikkat çeken Yücel, bu eğilimin artarak devam edeceğini ifade etti. Yücel, ticari olarak hızlı büyüyen değil sosyal fayda yaratan markaların kazanacağını ekledi. 

Bu dönemde sosyal girişimcilerin de öne çıktığına işaret eden Yücel, pazar sisteminin kapsamadığı kişi ve konulara hizmet eden sosyal girişimcilerin kar hedefi olduğunu ancak kar maksimizasyonu hedefi olmadığını anlattı. Yapılan araştırmalarda sürdürülebilir ürün ve markalara daha fazla ödeyebileceğini söyleyenlerin yüzde 60’a çıktığını belirten Yücel, gençler arasında oranın yüksek olduğunu açıkladı. Çok farklı bir tip moda algısına doğru gidildiğini söyleyen Yücel, erişilebilir ve sürdürülebilir markalar yaratmanın önemine değindi. Değişimin sadece büyük markalardan değil, cesur ve farklı düşünen küçük markalardan da geleceğini vurgulayan Yücel, “Önce büyükler yapsın, sonra biz takip ederiz” yaklaşımının çok eksik olduğunu anlattı.