Diğer Haberler
Texhibition İstanbul Fuarı’nın Açılışını Yapan Ticaret Bakanı Ömer Bolat İSO’nun İstanbul Fuar Merkezi’nde Açtığı Daimi Standı Ziyaret Ederek Bilgi Aldı
- 11.09.2024
- Diğer Haberler
Dokumadan örme kumaşlara, iplikten denime, suni deriden tekstil aksesuarlarına kadar geniş ürün yelpazesi ile 500’ün üzerinde firma; Türk tekstil sektörünün üretim kapasitesini ve tasarım gücünü ortaya koyan İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Texhibition İstanbul’da bir araya geldi. 100’ün üzerinde ülkeden davetli 25 bin profesyonelin de katıldığı Texhibition İstanbul Fuarı’nın açılışı T.C. Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat tarafından yapıldı.
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz ev sahipliğinde yapılan açılış törenini T.C. İstanbul Valisi Davut Gül, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç de katıldı. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) adına İTKİB Fuarcılık A.Ş. tarafından organize edilen fuar, 13 Eylül’e kadar devam edecek.
Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat fuarın açılış kurdelesini kestikten sonra İstanbul Sanayi Odası tarafından fuar merkezinde açılan daimi iletişim merkezini de İSO Başkanı Erdal Bahçıvan ile birlikte ziyaret etti. İstanbul Sanayi Odası (İSO), İstanbul Fuar Merkezi’nde kurduğu daimi stand ile üyelerine ve iş dünyasına faaliyetlerini daha yakından tanıtma imkanına kavuşmuş olacak. İSO burada güncel bilgilendirmelerde bulunmayı, Odanın proje ve hizmetlerini üyelerine tanıtarak potansiyel imkanlardan daha fazla yararlanmalarını sağlamayı, sanayi sektöründeki küresel ve yerel gelişmeleri yakından izlemeyi ve üyelerine en üst düzeyde destek sunmayı amaçlıyor.
Texhibition İstanbul Fuarı’nın açılışında yaptığı konuşmada Tekstil ve hammaddeleri sektöründe Türkiye’nin, küresel markaların önemli bir tedarikçisi haline geldiğine işaret eden Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat; sektörün Türkiye’nin gurur kaynağı olmaya devam ettiğini söyledi. Türk Malı’nın rekabet gücü ve kalitesinin kendine has kültürüne ve üretim kapasitesine bağlı olmasının yanında, her ürünü bir sonraki aşamaya taşımaktan, ürünleri sürekli geliştirmekten ve bunun için çabalamaktan geçtiğini kaydeden Bolat; bu kapsamda, tekstil ve konfeksiyon sektörünün de Avrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesinde değiştiğini ve geleneksel üretim yöntemlerinden farklılaştığını belirtti.
İstanbul Valisi Davut Gül de açılışta yaptığı konuşmada, tekstil sektörünün tüm tüketim ve üretim dinamiklerinin değişmesine rağmen üretmeye devam ettiğini söyledi. Türkiye ve İstanbul markasının, sektörün bu girişimciliğinin yanında odaların ve birliklerin kendi aralarındaki koordinasyonuyla hak ettiği yeri korumakla kalmayacağını ve bir adım daha ileriye gideceğini kaydeden Gül, organizasyonda emeği geçenlere ve tüm katılımcılara teşekkürlerini iletti.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe de Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim üretiminde kalite, hız ve esnek üretim kabiliyetiyle diğer ülkelerden ayrıştığını ve özellikle Avrupa’ya olan coğrafi yakınlığımızın, Türkiye’yi global pazarlarda tercih edilen bir tedarikçi yaptığını kaydetti.
Bu süreçte, sektörün sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi yenilikçi adımlar atmaya devam etmesinin önemine işaret eden Gültepe, “TİM ve ihracatçı birlikleri olarak sektörel sürdürülebilirlik eylem planlarımızı tamamladık. GreenTİM ve EcoTİM gibi yeşil dönüşüme yönelik projelerimizi devreye aldık. Yeşil dönüşümle beraber rekabet avantajımızı artıracağız. Uzun vadede hazır giyim sektöründe 40 milyar dolar, tekstil sektöründe ise 20 milyar dolar ihracat hedefimiz bulunuyor. Koşulların normalleşmesiyle birlikte bu rakamlara süratle ulaşacağımıza inanıyorum.” dedi.
Bu süreçte, sektörün sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi yenilikçi adımlar atmaya devam etmesinin önemine işaret eden Gültepe, “TİM ve ihracatçı birlikleri olarak sektörel sürdürülebilirlik eylem planlarımızı tamamladık. GreenTİM ve EcoTİM gibi yeşil dönüşüme yönelik projelerimizi devreye aldık. Yeşil dönüşümle beraber rekabet avantajımızı artıracağız. Uzun vadede hazır giyim sektöründe 40 milyar dolar, tekstil sektöründe ise 20 milyar dolar ihracat hedefimiz bulunuyor. Koşulların normalleşmesiyle birlikte bu rakamlara süratle ulaşacağımıza inanıyorum.” dedi.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç de Türkiye’nin en büyük işveren sektörü olan tekstilin odağında sürekli bir değişim olduğunu ve sektörün günümüzde ‘İnternet, mağaza ve tüketici’ olmak üzere üç ayak üzerine oturduğunu belirtti. Bu üçgeni iyi planlayabilen markaların küresel pazara hâkim olduğunu ifade eden Avdagiç, şunları söyledi: “Tekstil sektörümüzün dünya tekstil pastasından aldığı payı yüzde 6-7’lere çıkartabilecek potansiyelimiz var. Bu, bir sektör politikası olmanın yanında ve ötesinde devlet politikası olmalıdır. Kamunun teşvik, destek ve katkıları sektörün üzerinden eksik olmamalı. Bu hedeflere ulaşmak için bize de görevler düşüyor. Sözgelimi en çok ihracat yaptığımız ülkelerin başında AB ülkeleri ve ABD geliyor. O halde biz, Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın şartlarını, regülasyonlar dayatılmadan yerine getiren sektör olmalıyız. Bu yüzden ‘sürdürülebilir tekstil’ konsepti, ajandamızın daimî maddesi olmalıdır. Eğer bunları başarırsak, ihracat potansiyelimiz
Fuarın, küresel tedarik zincirinin Türkiye’ye akışını kalıcı kılabilmek için çok büyük bir öneme sahip olduğuna vurgu yapan Ahmet Öksüz, “Fuar süresince yaklaşık 43 bin metrekare alanda, 527 katılımcı firmamız ve 100’ün üzerinde ülkeden davetli, 28 binin üzerinde ziyaretçiyle bir araya gelecek. 2024 yılında dünyanın en önde gelen tekstil fuarlarında yüzde 50’ye varan düşüşler yaşanmasına rağmen, fuarımızdaki güçlü kalabalık aslında her şeyi özetliyor. Alanında ülkemizin ve Avrupa’nın en büyük fuarları konumunda yer alan ve yakaladığı başarı ivmesiyle kısa sürede uluslararası fuarlar takvimine giren Texhibition ve IFCO fuarlarımız; %30 ile %50 arasında değişen yabancı alıcı oranları ile ihracat odaklı birer fuar olarak öne çıkıyor. Dünya ticaretinin önemli bir merkezi olan İstanbul’umuza daha da fazla alıcı çekebilmek ve Türkiye’ye katma değer sağlamak adına tüm gücümüzle çalışıyoruz. Türk tekstil sektörü olarak daha katma değerli üretmeye, ihraç etmeye ve istihdam yaratmaya devam edeceğiz.” Bu kapsamda Türk tekstil sektörü olarak, markalaşmanın önemini bir kez daha vurgulayan Ahmet Öksüz, “Bugün alanında marka olan Texhibition İstanbul fuarımız gibi, markalaşmaya daha fazla emek harcamalı, markalı ihracat için yeni yol haritaları belirlemeliyiz. Kardeş sektörümüz hazır giyim ile bir bütünüz. Daha güçlü hazır giyim markalarının varlığının, daha güçlü tekstil sektörünün vazgeçilmez bir parçası olduğunu vurgulamak istiyorum.” dedi.