Etkinlikler
9. İstanbul Moda Konferansı, Dünya Moda Devlerini Buluşturdu
- 12.10.2016
- Etkinlikler
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde gerçekleşen 9. İstanbul Moda Konferansı, dünya moda sektörünün önemli isimlerini bir araya getirdi. 12-13 Ekim 2016 tarihlerinde Four Seasons İstanbul at the Bosphorus Hotel’de gerçekleştirilen konferansa İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan ve aynı zamanda Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı da olan İSO Başkan Yardımcısı İrfan Özhamaratlı da katıldı.
Bu yıl 40. kuruluş yıl dönümünü kutlayan Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde gerçekleşen ve her yıl dünyaca ünlü markaları ağırlayan İstanbul Moda Konferansı’nın açılışını Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci yaptı. Zeybekci, farklılaşmak gerektiğine, tüketim alışkanlıklarını belirleyen bir ülke olmanın önemine değinerek dağıtım ve tüketim kanallarında sürdürülebilir egemenlik kurmanın, belirleyici ülke olmanın öneminden bahsetti. Bakan Zeybekci, bu anlamda Türkiye'nin belirleyici olabilmek için kapasitesi en yüksek ülkelerden biri olduğunu belirterek, "Yaklaşık 1,5-2 milyar insanın yaşadığı, kültür coğrafyası diye bir coğrafyamız var. Tüketim alışkanlıklarını belirlemede bu alan bize müsait, buralarda bir avantajımız olduğunu görüyoruz. Bunun için her şeyi ile marka olmak gerekiyor tabi. Ülke olarak, topyekun marka olmak gerekiyor farkındayız ama Türkiye artık o noktaya geldi diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Bakanlık olarak e-ticaret konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Zeybekci, mevcut ihracatçıların en az yarısının e-ticaret portallarında bedelsiz yer almasını sağlamanın üzerinde çalıştıklarını aktardı. Türkiye'nin e-ticarette ilerlemesinin önemine işaret eden Zeybekci, "Bütün yapacağınız çalışmaları Ekonomi Bakanlığı olarak destekliyoruz" ifadelerini kullandı.
TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat ise konferansın açılışında yaptığı konuşmasında İstanbul’u dünyanın en önemli moda merkezlerinde biri yapmaları gerektiğini söyledi. Fayat, bölge ve komşu ülkelerde mağazalaşma, yurt dışında marka ve pazarlama-satış kanalları satın alma yönündeki arayışlarının sürdüğünü dile getirdi. Hükümetin geçen ay açıkladığı Doğu ve Güneydoğu’ya Yatırım Teşvik Programını hazır giyim sektörü için son derece olumlu olduğunu ifade eden Fayat, “Devletimizden gelen teşvikler ve AR-GE çalışmalarındaki artışa paralel olarak inovatif üretimimiz, akıllı ürün yelpazemiz hızla genişleyecek. İnovatif ürün aynı zamanda katma değerli üretim demek. Markalaşma ve inovatif üretimde ne kadar hızlı ilerleyebilirsek ihracatta kilogram başına 50 dolar gelir hedefini de o kadar hızlı yakalayabileceğiz” şeklinde konuştu.
Tüm dünyadan satın alma grupları ile yerel üreticileri İstanbul’da buluşturan 9. İstanbul Moda Konferansı’nda moda sektöründe yeni işbirlikleri oluşturulması ve var olan iş hacminin artırılması amaçlanıyor. Bu amaçla konferansın ikinci günü, yaklaşık 40 firmanın katılımı ile İkili İş Görüşmeleri (B2B) Platformu gerçekleştiriliyor. Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği B2B görüşmelerinde üretici firma temsilcileri, başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkeden alım heyetleri ve dış alım grupları ile bir araya gelerek yeni işbirliklerinin ilk adımını atıyor.