Etkinlikler
Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı Başladı
- 13.10.2016
- Etkinlikler
Medyafors Fuarcılık organizasyonu ve Ulusal Franchising Derneği (UFRAD) işbirliği ile bu yıl 14’üncüsü gerçekleştirilen “Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı” kapılarını firmalara ve ziyaretçilere açtı. CNR Expo Center’da 13-17 Ekim 2016 tarihleri arasında yapılacak fuarın açılışına Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve Avrupa Birliği ve Devlet Eski Bakanı Egemen Bağış da katıldı. Fuarda 400’e yakın yerli ve yabancı firma, girişimcilerle bir araya gelme fırsatı yakalayacak.
Açılışta bir konuşma yapan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, isim yapmış ve markalaşmış firmaların standartlarını çok iyi oluşturmaları gerektiğini söyledi. Franchise veren firmanın sadece ürünlerinin satılmasını sağlama amacı taşımaması ve bayinin de çok iyi hizmet verme noktasında üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğine işaret eden Tüfenkci, işletme kurallarının çok iyi oluşturulmasının önemine değindi. İşletmelerin bir ruhu ve kimliği olması gerektiğine değinen Tüfenkci, büyük markaların mutlaka kendilerine ait güçlü hikayeleri olduğunu kaydetti.
15 Temmuz’un da kendi demokrasi markaları olduğunu dile getiren Tüfenkci, zamanın Yenikapı ruhunun devam ettirme zamanı olduğunu söyledi. Hükümet olarak demokrasiyi korumak için her türlü idari ve mali tedbiri aldıklarını dile getiren Tüfenkci, milletin hak ettiği işi yaşam standartlarını oluşturmak için kararlı şekilde çalıştıklarını belirtti. Tüfenkci, “Cumhuriyetin 100. yılında 10 global markayı sizlerle birlikte yaratacağız” dedi.
Ülke olarak daha çok markalaşma yolunu bulmaları gerektiğine değinen Tüfenkci, üreticiler ve ihracatçılar ile el ele vererek birlikte bunu yapmalarının şart olduğunu ifade etti. Teşvik paketlerinde markalaşmaya yönelik yeni teşvikler olduğunu hatırlatan Tüfenkci, marka oluşturmanın sadece paraya dayanmadığını ve bir markanın oluşturulması için adeta ilmek ilmek işlenmesi gerektiğini aktardı. Her kaliteli ürünün markalaşma için yeterli olmadığına işaret eden Tüfenkci geleceğin lider ülkelerinin, yaptıkları üretimleri markalaştırabilen ülkeler olacağını belirtti. Bakanlık olarak franchising önündeki engelleri kaldırmak için bazı önlemler aldıklarını anlatan Tüfenkci, yapmış oldukları kanun ve düzenlemelerle sektörün önünü açmak hedefinde olduklarını ve bu yöndeki AR-GE çalışmalarına ciddi teşvikler getirdiklerini sözlerine ekledi.
İSO Başkanı Erdal Bahçıvan da açılış töreninde kürsüye gelerek konuklara seslendi. Bahçıvan, konuşmasına yaşamını yitiren Maliye eski Bakanı Kemal Unakıtan’ı anarak başladı. Türkiye’nin çok zor günlerden geçtiğini dile getiren Bahçıvan şunları söyledi:
“Son üç ayda bizim yaşadıklarımızı başka bir ülke yaşasa, o ülkenin üzerine karamsarlık bulutları kabus gibi çöker ve kendisine gelmesi uzun yılları alabilirdi. Bugün burada yaşanan heyecan ve yoğun katılım bizlerin bu zorlu günleri çok hızlı bir şekilde atlattığımızı ve atlatacağımızı göstermektedir. Bu katılımı ve girişimcilik heyecanını, aynı zamanda iş dünyamız tarafından Türkiye’ye karşı oynanan oyunların nasıl bozulduğunu ortaya oyması açısından da çok önemli buluyorum.” Bir markayı yaratarak birkaç yıl içinde dışa açılmayı ancak Türk insanının yapabileceğini dile getiren Bahçıvan, konuşmasında ülke olarak en önemli kaynaklarının girişimcilik olduğunun altını çizdi. Bu nedenle girişimcilik konusunu tüm toplum katmanlarının desteklemesi gerektiğine değinin bahçıvan özellikle finans kesimine seslenerek “Bu büyük girişimcilik sinerjisini, finans kesiminin bu ruha aktaracağı değerlerle zenginleştirebildiğimiz takdirde, bu girişimleri uluslararası arenaya da çıkarma başarısını gösterebiliriz” dedi.
Avrupa Birliği ve Devlet Eski Bakanı Egemen Bağış da kürsüye gelerek katılımcılara seslendi. Yaşanan büyük darbe girişimine ve Türkiye’nin geçtiği zorlu sürece karşın Türk sanayicisinin ve Türk iş dünyasının çarklarını döndürmeye devam ettiğini dile getiren Bağış, sanayici ve iş dünyasının bu tavrının Türkiye’nin bu süreci başarıyla geçmesindeki en güçlü faktör olduğunu söyledi. Türk ekonomisinin temellerinin sağlam olduğunu belirten Bağış, Türkiye’nin üzerinde oyun oynamak isteyenlere “Başaramayacaksınız” diye haykıran sanayicilere ve iş dünyasına teşekkür etti.
UFRAD Başkanı Dr. Mustafa Aydın da konuşmasında fuarın dünyanın beşinci büyük fuarı olduğunu söyledi. Kendi coğrafyalarının en büyük fuarı olduğunu dile getiren Aydın, çok fazla iş hacmi olup marka olmayanların, markalaşan firmalardan daha düşük cirolar yaptığı bilgisini verdi. Hangi sektörde olursa olsun mutlaka markalaşmak ve oluşturulan markaların yerelde kalmayarak global dünyaya açılmasını sağlamaları gerektiğini ifade eden Aydın, 21. yüzyılda etkin olabilmek için Türk markalarının güçlenmesinin önemli olduğunu belirtti. Markalaşmanın kolay olmadığını ve mücevher işler gibi işlemek ve kollamak zorunda olduklarını kaydeden Aydın, UFRAD olarak dünyada etkin olmaya başladıklarını ve ilk kez Dünya Franchising Federasyonu’nun başkanlığını üstleneceklerini açıkladı. Türk girişimcisinin bu alanda çok ciddi atılım içerisinde olduğuna değinen Aydın, yakında Dubai'de ilk kez Türk yatırımcıların bir fuar düzenleyeceğini dile getirerek bütün yatırımcıları bu fuara katılmaya davet etti. Türkiye’nin kendi coğrafyasında ekonomik olarak da lider olmak zorunda olduğuna işaret eden Aydın, bu nedenle marka olmanın olmazsa olmaz hedefleri arasında olması gerektiğini sözlerine ekledi.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise konuşmasında dünya piyasalarında çok büyük sıkıntılar olduğunu söyledi. Dünya ticareti yüzde 4 civarında küçülürken Türkiye’nin buna direndiğini gösterdiğini belirten Büyükekşi, Türkiye çatı markası ile ihracatlarını çok daha ileriye götüreceklerini kaydetti. Türkiye’nin yurt dışında 20 bin mağaza açma ve 50 milyar dolar ihracat yapma hedefi olduğunu dile getiren Büyükekşi, bunun ancak franchising sistemiyle başarılabileceğini ifade etti. Büyükekşi, burada yaşadıkları canlılığın bunun başlatılabileceğini göstermesi açısından önemli olduğunu ekledi.
MedyaFors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu, fuara 22 bin metrekare alanda 400 şirketin katıldığını söyledi. Fuarın kendi sektörü içerisinde önemli bir işlev kazandığına değinen Helvacıoğlu, fuarın Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyüğü olma özelliğini taşıdığını ve 30 milyar dolarlık Orta Doğu franchising pazarına Türk şirketlerinin de ortak olduğunu kaydetti.